Balans.jpeg
Welkom...

Elk mens verdient balans. Door middel van verschillende mogelijke behandelingen, breng ik balans terug in jouw leven.

Stemvork Therapie

De massage is toegespitst op de hulpvraag, het oplossen van de klacht. En is daardoor voor iedereen op maat gemaakt. Naast de klassieke massage technieken maak ik gebruik van triggerpoint therapie, fascia release en cupping technieken.

Triggerpoint therapie

Myofasciale triggerpoints zijn microverkrampingen in spieren die aanvoelen als kleine pijnlijke verhardingen of ‘knoopjes’. Triggerpoints zijn de meest voorkomende oorzaak van pijnklachten in het lichaam.

Triggerpoints ontstaan bijvoorbeeld wanneer het zenuwstelsel overactief is, bij overbelasting of verkeerd gebruik van de spieren, bij koude, een slechte houding of aanhoudende stress. Actieve triggerpoints zorgen vaak voor pijn en een gespannen gevoel op een andere plek dan waar het triggerpoint zit.

Met een manuele triggerpoint massage wordt druk uitgevoerd op een triggerpoint zodat deze kan ontspannen. Snel na een behandeling is al vermindering van pijn en spanning voelbaar. Deze techniek kan bij iedereen worden toegepast.

Fascia Release

Fascia (bindweefsel) is een dun vlies dat elk orgaan, elke spier, elke zenuw, elk bloedvat en elk bot omhult, doordringt en met elkaar verbindt. Fascia beschermt, ondersteunt, is een schokdemper, geeft vorm aan en dient als communicatiesysteem voor het lichaam. Het maakt beweeglijkheid van spieren ten opzichte van elkaar mogelijk. Zonder dit bindweefsel zou ons skelet helemaal in elkaar zakken.

Maar fascia kan ook bewegingsbeperkingen veroorzaken na bijvoorbeeld een trauma, verkeerde belasting, operatie, ontsteking, onverwerkte emoties, slechte houding en gebrek aan beweging. Het bindweefsel verdikt of verkleeft dan op een bepaalde plek waardoor de elasticiteit afneemt en daardoor pijn en/of stijfheid klachten optreedt.

Wanneer fascia wordt belemmerd heeft dit niet alleen effect op de spieren en gewrichten, maar op de algehele gezondheid. Fascia kan veranderen in een strak pantser dat het lichaam wil beschermen, maar eigenlijk juist meer ellende veroorzaakt. Dit is echter goed te behandelen met Fascia Release therapie.

Het releasen van de fascia en het deactiveren van triggerpoints wordt heel vaak in de behandeling gecombineerd.

Cupping

Doordat de cups vacuüm worden gezet op de huid zorgt het voor een sterke doorbloeding in het behandelde gebied. Cupping bevordert de stofwisseling en zorgt ervoor dat verklevingen in het bindweefsel worden losgemaakt en spieren afvalstoffen gaan afvoeren. De lymfe-afvoer en weerstand worden versterkt. Dee cups kunnen een aantal minuten worden geplaatst op een plek waar veel ophopingen van afvalstoffen zitten. De huid zal dan rood tot donkerblauw verkleuren. Het lichaam stuurt extra witte bloedlichaampjes naar deze plek om het genezingsproces te versnellen. Een cuppingmassage werkt dieper dan welke massage dan ook.